9 Kasım 2016 Çarşamba

Çiçekli Pantolon


     Herkese Merhabalar..

     Bugün sizlerle yaz için diktiğim çiçekli kumaştan pantolonumu paylaşmak istiyorum. Ben bu pantolonun kumaşını çok severek almıştım. Bu arada kumaşı daha önce de belirttiğim gibi çarşamba pazarından aldım. Bu kumaş parça bir kumaş değildi. Metre hesabı olarak satılıyordu ama fiyatı yine de mağaza fiyatlarına göre oldukça iyiydi. Pantolonu da diktikten sonra çok sevdim. Tam cıvıl cıvıl yaz günlerinde ve tatilde giyilebilecek bir pantolon oldu. Yalnız pantolonu diktikten sonra uzun olarak pek rahat kullanamadım. O yüzden paçalarından kesip şort haline getirdim. Şimdi şort olarak daha rahat bir şekilde kullanıyorum. Şort halinin de fotoğrafını yakın zamanda atacağım. Keyifli okumalar. :)




Gelelim yapılışına:

1. Öncelikle kumaşı 2 kat olacak şekilde ve ters çevirerek seriyoruz. Üzerine bedenimize uygun herhangi bir pantolonumuzu kalıp olarak serip yanlarından 2-2,5 cm fazlalık dikiş payı bırakarak çizip kesiyoruz. Ben kalıp olarak tayt kullandım ama tayta göre kenarlarından yaklaşık 4 cm daha geniş biçimde kestim. Çünkü kumaş tayt kadar esnek bir kumaş değildi ve o kadar dar bir pantolon olmasını da istemedim.

2. Elde ettiğimiz bu parçadan elimizde 2 tane olacak. Daha sonra bu parçaları aşağıdaki resimde görüldüğü şekilde iğneleyerek yada teğelleyerek birleştiriyoruz. Ben iğneleyerek yaptım. Kumaşım çok rahat işlenebilecek özellikte bir kumaştı. Zaten dediğim gibi çok da severek almıştım. Bazı kumaşlar kaygan olabiliyor ya da ince olduğu için dikme işlemi sırasında büzülmeler olabiliyor. Bu yüzden bence teğelleme işlemi çok önemli. Biraz zahmetli gelebilir, uğraşmak istemeyebilirsiniz. Fakat teğel yapmak dikme işlemi sırasında çok büyük rahatlık sağlıyor. Ayrıca herhangi bir kusur olup olmadığını da dikmeden önce görmüş oluyoruz. Bir nevi ön izleme gibi yani. Böylece dikmeden önce kusurları görüp düzeltme imkanı sağladığı için kumaşa da zarar vermemiş oluyoruz.

3. Daha sonra birleştirdiğimiz yerlerden parçaları dikiyoruz.



4. Pantolonumuzun bacak kısmını oluşturmuş olduk. Şimdi bel kısmı için uygun genişlikte (kalçadan da geçebilecek büyüklükte) uzun şerit bir parça kesiyoruz. Bu parçayı geniş tutmanızı tavsiye ederim. Bu kısmın içinden de lastik geçireceğiz. Kumaşı ikiye katlayarak bel kısmına dikiyoruz. 

5. Bu aşamada bel parçasını dikmeden önce pantolonu denemenizde fayda var. Çünkü çok geniş olabiliyor ve bel dikilince potluk oluşabiliyor. Pantolonu bel için kestiğimiz parçaya eşitleyecek şekilde pantolonun hem ön hem arka kısmından pens atabilirsiniz. Ben pens yaptım ve alttaki resimde pensleri oklarla gösterdim.




6. Diktiğimiz bel kısmından lastik geçiriyoruz (ben kalın lastik kullandım) ve lastik geçirdiğimiz kısmı da dikerek kapatıyoruz. Ben lastiğin kaymaması için bel kısmının tam ortasından da lastiği gererek dikiş yaptım.

7. Son olarak paçalarını da iki kat olacak şekilde içe kıvırarak dikiyoruz. Tabi iplik kalıntılarını ve kumaş fazlalıklarını da temizliyoruz ve dikiş işlemimizi sonlandırıyoruz.

     Pantolonumuz yaz günleri için giyilmeye hazır. Yukarıda da belirttiğim gibi pantolon olarak çok kullanışlı bir ürün olmadığını düşündüm. Paçalarını keserek pantolonumu şorta çevirdim. Böyle daha güzel oldu bence.

     Umarım bu çalışma sizlere de ilham olur.

     Hepinize huzurlu, bereketli ve mucizelerle dolu bir gün diliyorum. 
     Teşekkürler, Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder