3 Aralık 2016 Cumartesi

Kalemlik Yapalım..


     Herkese Merhabalar..

     Bugün sizlerle arkadaşımın doğum günü için yaptığım yapımı çok basit, sevimli ve kullanışlı bir kalemlik paylaşıyorum. Ben bu çalışmada jüt ip kullandım ama illa jüt ipi bulmamız gerekmez. Zevkinize göre elinizde kalmış renkli iplik yumakları da değerlendirebilirsiniz. Hatta belki rengarenk desenler bile yapabilirsiniz. Zaten yapmamız gereken tek şey kartondan kestiğimiz kalıp üzerine ipimizi sepet örer gibi örmek. Yeterli ipimiz olduğu sürece bu ürünü istediğimiz boyutlarda da yapabiliriz. Benim yaptığım kalemlik orta boyutlarda bir kalemlik oldu. Keyifli okumalar. :)







Gelelim yapılışına;

1. Öncelikle kartondan yuvarlak bir parça kesiyoruz. Bu parça kalemliğin tabanını oluşturacak. Ben bu parçayı kesmek için koli bandını kalıp olarak kullandım. Kalemliğin büyüklüğüne göre herhangi bir kavanoz kapağı, su bardağı ya da başka yuvarlak bir obje kullanılabilir.

2. Yine kartondan kalemliğin yüksekliğine göre 1-1,5 cm kalınlığında uzun şeritler kesiyoruz. Bu şeritler de kalemliğin yüksekliğini oluşturacak.

3. Yuvarlak tabanımıza eşit aralıklarla, aralarında küçük boşluklar da bırakarak şerit kartonları yerleştiriyoruz ve yapıştırıyoruz. Boşluk bırakmamızın nedeni de iplikleri kartonların arasından geçirmekte kolaylık olmasını sağlamak. Ben kalemliğimin boyutuna göre 11 adet parça kullandım. Burada dikkat etmemiz gereken nokta şerit kartonların adeti mutlaka tek sayı olmalı. Tek sayıda şerit karton yapıştırıyoruz. Çünkü ipliği şerit kartonların üzerinden (bir arkadan bir önden geçirerek) öreceğiz. Çift sayıda karton olursa her zaman iplik aynı tarafta üst üste gelir. Elde etmeye çalıştığımız sepet örgü biçimini sağlayamayız. Bu nedenle tek sayıda karton yapıştırıyoruz ki ilk sırada alttan geçirdiğimiz ip bir üst sırada üst tarafta kalsın. Örme işlemi sırasında kolaylık sağlaması açısından kalemliğin içine aynı boyutlarda bir bardak oturtursanız daha düzgün bir şekil oluşur.

4. Kartonlar tamamen kapanıp istediğimiz yüksekliğe ulaşana kadar aynı şekilde örme işlemine devam ediyoruz. Şerit kartonları keserken yüksekliği tam olarak ayarlayamazsanız şeritleri biraz uzun tutup en son aşamada istediğimiz kalemlik yüksekliğine ulaşınca kartonları keserek de devam edebilirsiniz. Örme işlemi bittikten sonra ipin ucunu bağlayıp birleştirerek iç kısma gizliyoruz.




5. Ben kalemliğin tabanına yakın renkte bir keçe parça keserek yapıştırdım. Daha düzgün bir görüntü oluştu. Karton görüntüsünü sevmediğimden ve ıslanma gibi tehlikeler oluşabileceğinden böyle bir işlem yapmayı düşündüm. Tabandaki karton görüntüsünden kurtulmak için herhangi farklı renkte el işi kağıtları da kullanılabilir. Ya da taban boyanarak da değerlendirilebilir.

8. Son olarak süslemeleri yapıp kalemliğimizi bitiriyoruz. Ben kalemliğin ağız kısmının kenarına keçe kumaştan kırmızı bir kalp kesip yapıştırdım. Kalbin üzerine de bir düğme yapıştırdım. Böyle çalışmalarda zaten elimde olan herhangi bir objeyi de değerlendirmeyi çok seviyorum. Bu düğme de tekti ve kullanabileceğim bir yer arıyordum. Bence hoş bir görüntü de oldu. Renk ve desen olarak da kalemliğe çok yakıştı.




     Ve kalemliğimiz kullanıma hazır. Bu arada düğmeyi sonradan eklemeyi düşündüğüm için düğmeyi yapıştırdıktan sonra kalemli fotoğraf çekmeyi unutmuşum. Çok hoş ve kullanışlı bir kalemlik oldu. Ben çok sevdim, hediye ettiğim arkadaşım da çok sevdi. 

     Umarım bu çalışma sizlere de ilham olur.

     Hepinize huzurlu, bereketli ve mucizelerle dolu bir gün diliyorum. 
     Teşekkürler, Sevgiler..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder