2 Ocak 2017 Pazartesi

Ton Balıklı Makarna :)



     Herkese Merhabalar..

     Daha önceki yazımda yemek yapma, öyle alengirli sofralar hazırlama konusunda pek marifetli olmadığımı söylemiştim. Ben daha çok kahvaltılıkları ve atıştırmalık yemekleri daha çok seviyorum. Makarna hem çok bereketli, hem lezzetli, hem yapımı pratik hem de oldukça doyurucu bir besin. Makarnayı sevmeyen yoktur sanırım. Hele bir de ev yapımı kesme makarna olursa. Bugün bende yemek yapmakla uğraşmak istemedim. Böyle zamanlarda hızlıca hazırlayabileceğimiz lezzetli bir tarif paylaşmak istiyorum. 

    TON BALIKLI MAKARNA



Malzemeler:

₰  100 g makarna
₰  80 g ton balığı
₰  2 yemek kaşığı zeytinyağı
₰  1 diş sarımsak
₰  1 adet domates
₰  5-6 adet çekirdeksiz yeşil zeytin
₰  Tuz, baharatlar

     Yapılışı:

     Öncelikle makarnayı haşlayarak işe başlıyoruz. Makarnamız kenarda haşlanırken biz de lezzetli sosunu hazırlayalım. Ayrı bir tavada zeytinyağını kızdırıyoruz. İçine ince kıyılmış sarımsağı ilave edip biraz kavuruyoruz. Ben sarımsağı çok seviyorum ve neredeyse tüm tariflerimde kullanıyorum. Çok lezzetli ve çok sağlıklı bir besin. bu tarife de çok yakışıyor. Sarımsak hafif kavrulunca küçük küpler halinde doğranmış domatesi ilave edip onu da biraz çeviriyoruz. Hafif suyunu çekene kadar kavurmak yeterli olacaktır. Daha sonra halka şeklinde doğradığımız yeşil zeytinleri ekliyoruz. Bu tarife siyah zeytin de çok yakışıyor. Ocağın altını iyice kısıyoruz ve yağı süzülmüş ton balığını da ilave edip bir kez daha çeviriyoruz. Bu aşamada makarnanın haşlandığı suyundan biraz sosa ilave edebilirsiniz. Daha lezzetli ve hafif sulu bir sos olacaktır.




     Bu sırada haşlayıp süzdüğümüz makarnaları tavaya ekleyip onların da yağdan nasibini almasını sağlıyoruz. Makarna tüm sosla karışınca tuzunu ve baharatları (ben pul biber ve nane kullandım) ilave ederek bir kez daha karıştırıyoruz ve ocağın altını kapatıyoruz.




     İşte bu kadar ton balıklı makarnamız 15 dakikada servise hazır. Dediğim gibi makarnamız hem doyurucu hem lezzetli bir tarif oldu. Ben servis ederken üzerine biraz mayonez döktüm ve maydanozla süsledim. Bereketli sofralarınız olsun, afiyet olsun. :)

     Hepinize huzurlu, bereketli ve mucizelerle dolu bir gün diliyorum. 
     Teşekkürler, Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder